Wycie przy redukcji biegów, hamowaniu silnikiem

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

Wycie przy redukcji biegów, hamowaniu silnikiem

#1

Post autor: Celestyn » 22 sie 2019, 21:42

Witam serdecznie forumowiczów ;)
Mam z moim Touaregiem ostatnio sporo perypetii... ale o tym kiedy indziej.
Po ostatnich deszczach i spadku temperatury z auta wydobywają mi się uciążliwe dźwięki.
Czy ktoś wie co objawia się zmęczeniem materiału, poprzez wycie, jęczenie, coś jak sowa, przy redukowaniu biegów, albo hamowaniu silnikiem, gdy jeszcze silnik i cała reszta jest zimna i na dworze temperatura jest poniżej 16 stopni? Im zimniej tym dźwięki są głośniejsze i dłużej zanikają, co na logikę daje wskazówkę że gdy jakiś element jest ciepły, problemu nie ma.
Podobne objawy miałem zimą i w międzyczasie zostały wymienione wszystkie możliwe płyny w napędzie, z nadzieją że coś to zmieni.
Liczę na burzę mózgów, znalezienie męczącej sowy i przegonienie jej :lol:
Pozdrawiam Celestyn

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#2

Post autor: cinek » 23 sie 2019, 8:42

z 3 na 2 najgłośniej czy przy wszystkich redukcjach tak samo? Kiedy olej w skrzyni wymieniales?

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#3

Post autor: Bullit » 23 sie 2019, 15:30

Celestyn pisze:
22 sie 2019, 21:42
{...}
Liczę na burzę mózgów, znalezienie męczącej sowy i przegonienie jej :lol:
Pozdrawiam Celestyn
A gdzie ta sowa najczęściej lubi przebywać i jaki gatunek ? 8-)
Za mało konkretów podałeś na burze mózgów.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#4

Post autor: Celestyn » 23 sie 2019, 22:41

cinek pisze:
23 sie 2019, 8:42
z 3 na 2 najgłośniej czy przy wszystkich redukcjach tak samo? Kiedy olej w skrzyni wymieniales?
Ciężko powiedzieć, wydaje mi się że na każdym. Chciałem to sprawdzić na M ale jakoś mi nie wychodziło :lol: No jest to słyszalne w trybie miejskim, przy dojeżdżaniu do świateł. Czasami słychać jak się lekko gaz puści ale nie zredukuje.
Bullit pisze:
23 sie 2019, 15:30
Celestyn pisze:
22 sie 2019, 21:42
{...}
Liczę na burzę mózgów, znalezienie męczącej sowy i przegonienie jej :lol:
Pozdrawiam Celestyn
A gdzie ta sowa najczęściej lubi przebywać i jaki gatunek ? 8-)
Za mało konkretów podałeś na burze mózgów.
W centralnej części auta, jakby okolice skrzyni. Gatunek jeszcze nieznany ;)
Jak pisałem wcześniej, oleje zostały wymienione wszędzie (silnik, skrzynia, mosty, reduktor) jakoś maj-czerwiec. Auto na nich zrobiło jakieś 4-5k, ale bez zmian.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#5

Post autor: Vreshcor » 23 sie 2019, 22:52

Łożysko podpory sprawdzane ? Jak pośrodku auta to wypada na reduktor . Tam tez są łożyska i łańcuch który potrafi szurać po obudowie . Zobacz czy na włączonym reduktorze sowa tez będzie ,bo wtedy inne zębatki pracują.
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#6

Post autor: Celestyn » 23 sie 2019, 23:09

Łożysko podpory raczej nie i na podnośniku podpora wyglądała dobrze. Zresztą jeździłem z kimś Touaregiem z rozwaloną to wiem jak to potrafi walić.
Może źle to określiłem jako centralną część auta, chodziło mi że tak pod konsolą bardziej z przodu, jakby pod tym miejscem gdzie są pokrętła nawiewu.
W sumie reduktora nigdy nie włączałem, nie wiem czy działa :oops: Do takich testów niestety muszę czekać aż aura za oknem się zmieni na jesienną.
Kiedyś gdzieś czytałem że to może być most przedni. W BMW most kiedyś mi wył, ale to było takie jednostajne wycie, z tym że skrzynia manualna, konstrukcja inna, więc też inaczej to mogło się objawiać.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1690
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#7

Post autor: Vreshcor » 23 sie 2019, 23:32

O to widzę z Touarega trzeba się doszkolić :D
Reduktor mozna właczyc przy dowolnej aurze, to auto ma centralny mechanizm różnicowy i można bezpiecznie jeździć po przyczepnym podłożu typu asfalt. Bedzie tylko duzo wolniejsze .
Urwana guma podpory i lozysko to inne objawy , nic sie nie tlucze . Most tutaj jest pod silnikiem i wysiadaja lozyska , calkiem mozliwe ze wyje nierozgrzany i tylko na hamowaniu....Ale to sie nasila z predkoscia .
Better is enemy of good.

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#8

Post autor: Celestyn » 23 sie 2019, 23:38

No trzeba trzeba szkolenia. Jakoś VW omijałem zawsze, a że potrzebne było mi duże, pakowne auto, a RR niezawodnością i niskim spalaniem nie grzeszy to padło na Touarega.
Tak aura włączeniu nie przeszkadza, ale Sowa wyje tylko gdy jest zimno za oknem :lol:
No z prędkością się nie nasila właśnie, a z jej wytracaniem. Cóż, poczekam na odpowiednie warunki dla Sowy i zobaczę czy reduktor działa jak należy.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 1007
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#9

Post autor: cinek » 23 sie 2019, 23:48

Most gdyby wył to tak kolo 70kmh najglosniej u siebie wymienialem a z lozyskiem podpory vreshcor moze miec rację bo to zupelnie inne objawy- gdy urwana guma to wali po budzie a gdy lozysko to wyje

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#10

Post autor: Celestyn » 23 sie 2019, 23:57

A jest może jakaś możliwość/dojście żeby w ramach testu wcisnąć smaru czy innego lubrykanta do łożyska na podniesionym zawieszeniu z pod auta?

ODPOWIEDZ