"Mrowienie" na kierownicy przy 120 km/h.

ODPOWIEDZ
Bogu
Posty: 2
Rejestracja: 02 lip 2024, 18:36
Skąd: Poznań
Samochód: Touareg 7L CASA 2008

"Mrowienie" na kierownicy przy 120 km/h.

#1

Post autor: Bogu » 02 lip 2024, 19:12

Cześć, mam problem z układem napędowym od dawna, chyba od początku odkąd posiadam auto (ponad 3 lata), choć może od razu tego nie zauważyłem.
Chodzi o to, że przy 120 km/h pojawiają się na kierownicy drgania o dużej częstotliwości, takie raczej mrowienie, a nie drgania. Zaczyna się po 110, kończy się przed 130, najbardziej odczuwalne jest przy 1210. Wydaje mi się, że podczas przyspieszania i przechodzenia przez 120 czuć nieco mocniej, a podczas zwalniania nieco słabiej. Żadnego drgania na podłokietniku czy w innych miejscach nie ma. Do tego słychać lekkie buczenie, wydaje się że auto przy 140-150 jest cichsze niż przy 120 nie licząc samego silnika. Opony wykluczone, najpierw jeździłem na dwóch różnych kompletach, teraz mam jeden z nich ale z przebiegiem już 50 tys km i jest bez zmian. Olej w skrzyni wymieniony 3 lata temu, znalazł się jeden większy opiłek, jak pół małego paznokcia. Po wymianie oleju bez zmian. Łożyska z przodu w kołach wymienione - bez zmian. Zbieżność ustawiona (była wcześniej po wymianach wahaczy źle ustawiona) - bez zmian. Zawieszenie nowe, absolutnie wszystko poza górnymi wahaczami. Koła wyważone, walczyłem z tym trochę, ale udało się metodą optymalizacji - teraz auto jedzie jak po szynach bez bicia aż do 212 km/h.
Chciałem odgrzebać jakiś temat, ale stwierdziłem, że jednak u mnie objawia się to nieco inaczej niż podobnych przypadkach o jakich czytałem. Po wymianie tulei wózka przedniego rozmawiałem o tym z mechanikiem i powiedział że podejrzewa niewyważenie wału, ale jeszcze nie byłem aby to sprawdzili. Jest jedna szczególna cecha jaką zauważyłem. To mrowienie ma miejsce tylko przy konkretnym zestawieniu prędkości obrotowej silnika z przełożeniem skrzyni. Kiedy przy 120 przestawię skrzynię na tryb ręczny i zrzucę na 5 objawy znikają.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Weteran
Weteran
Posty: 597
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Answers: 1
Skąd: OtunagórceBieszczady
Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....

#2

Post autor: Krzysztof » 24 lip 2024, 20:55

Przedni dyfer do sprawdzenia.

Erka
Posty: 1
Rejestracja: 05 lut 2024, 17:20
Skąd: Choszczno
Samochód: Touareg 2007 2.5 tdi (BPE)

#3

Post autor: Erka » 28 lip 2024, 12:35

A co dokładnie można sprawdzić w przednim dyferenciale? U mnie jest podobnie, z tym, że mam wyczuwalny luz poprzeczny na prawej flanszy (strona pasażera). Wystarczy zmienić łożyska?

wga
Lekko uzależniony
Lekko uzależniony
Posty: 60
Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
Skąd: Gliwice
Samochód: 3.0, 2011

#4

Post autor: wga » 28 lip 2024, 20:07

Na finał to dyfer wymieniłem na używkę.

Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
To był T1

ODPOWIEDZ