Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Blokada tylnego mostu Touareg 3.0 TDI 2009 r.
Witam
Posiadam w swoim Touaregu blokadę tylnego mostu, niestety coś jej dolega. Po podlączeniu VCDSa mam błędy:
02062 - Blokada mechanizmu różnicowego
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
02412 - Blokada mechanizmu różnicowego; tylna
003 - Usterka mechaniczna
Czy ktoś z Was może miał do czynienia z powyższymi usterkami i wie jak to naprawić. Obecnie mam wyciągnięty bezpiecznik od blokad, gdyż przy małej prędkości i dużym skręcie było czuć "przepychanie samochodu" tak jakby ta blokada w dyfrze się aktywowała czasami. Okablowanie pomiędzy silnikiem blokady a sterownikiem sprawdzałem i wygląda na prawidłowe.
Posiadam w swoim Touaregu blokadę tylnego mostu, niestety coś jej dolega. Po podlączeniu VCDSa mam błędy:
02062 - Blokada mechanizmu różnicowego
003 - Usterka mechaniczna - Sporadyczny
02412 - Blokada mechanizmu różnicowego; tylna
003 - Usterka mechaniczna
Czy ktoś z Was może miał do czynienia z powyższymi usterkami i wie jak to naprawić. Obecnie mam wyciągnięty bezpiecznik od blokad, gdyż przy małej prędkości i dużym skręcie było czuć "przepychanie samochodu" tak jakby ta blokada w dyfrze się aktywowała czasami. Okablowanie pomiędzy silnikiem blokady a sterownikiem sprawdzałem i wygląda na prawidłowe.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Te silniczki lubily sie psuć sprwdziles czy działa poprawnie?
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Pytanie tylko jak sprawdzić ten silnik? Są tam dwie kostki do niego z przewodami.
Jeżeli chodzi o zakup takiego silniczka to też ciężko z ofertami.
Jeżeli chodzi o zakup takiego silniczka to też ciężko z ofertami.
- cinek
- Weteran
- Posty: 1007
- Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
- Skąd: Ostrzzzz
- Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda
Musisz poczekać aż sie jakieś szpece odezwia ja bym go wykrecil i zobaczyl jak działa
- Bullit
- Bywalec
- Posty: 49
- Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
- Skąd: MilkyWay
- Samochód: SpaceTouareg
Tak działa jak i ten w reduktorze . Silnik + resolver.
Ale myślę że to naprawdę usterka mechaniczna .Pamiętam że ktoś to naprawiał, pękła sprężyna albo łożysko się rozsypało, coś tam się zmieliło . Myślę ze silnik możesz wyciągnąć , pokasować błędy i wtedy załączyć blokadę. Powinien się kręcić.
Wygląda to w środku jak ,na rysunku .Kulki jada po wznoszącej się bieżni i ściskają tarczki blokady.
Ale myślę że to naprawdę usterka mechaniczna .Pamiętam że ktoś to naprawiał, pękła sprężyna albo łożysko się rozsypało, coś tam się zmieliło . Myślę ze silnik możesz wyciągnąć , pokasować błędy i wtedy załączyć blokadę. Powinien się kręcić.
Wygląda to w środku jak ,na rysunku .Kulki jada po wznoszącej się bieżni i ściskają tarczki blokady.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Bywalec
- Posty: 17
- Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
- Skąd: Małopolska
- Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.
Dzięki za informacje. Będę testował na weekendzie. Zastanawia mnie tylko fakt czy jeżeli uszkodzony byłby dyfer to nie powinno również "przepychać samochodu" przy odłączonym silniku?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 28 paź 2020, 22:15
- Skąd: Gliwice
- Samochód: VW Touareg 2.5tdi R5 2005r. BAC
Witam. Uporał się już ktoś z tym problemem? U mnie silniczek blokady wyjęty działa ale jak zamontuje to zablokuje dyfer ale już nie chce się odblokować. Wtedy jakby szpera była. Narazie wyjelem silniczek, blokada się odłączyła, zamontowałem go ale nie podpinałem wtyczki. Blokada się nie załącza więc idzie jeździć ale pali się abs i trakcja
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 21 lis 2020, 12:31
- Skąd: Zuławy
- Samochód: T1 V10
Witam. U mnie też silniczek kręci, ale go z ciekawości rozebrałem, bo w sumie łatwo było. Widać, że do wewnątrz dostała się wilgoć i niektóre "kleksy" uszczelniacza odlazły od płytki i wyeksponowały elementy. Jednego elementu SMD brakuje. Podsumowując - sądzę, że z układu nie wychodzą impulsy zwrotne, informujące, że silniczek się kręci.
I teraz moje pytanie: Czy cały ten silniczek od T2 będzie pasował do T1?
Tak jak ktoś już napisał, ofert na silniczek do T1 praktycznie nie ma (Valeo 404.756 405.824 - taki jest właśnie u mnie), a silniczki od T2 są dostępne, nawet i nowe (chyba Nidec 405.541 0501 326 181 970.624.350.01). Patrząc na zdjęcia tego drugiego od T2, to wyglądają identycznie i wtyczki mają identyczne. Oczywiście nie wiem i nie mam jak sprawdzić przed zakupem czy w środku i połączeniowo są jednakowe. Co ciekawsze jeden i drugi ma oznaczenie "Made in Poland"
I teraz moje pytanie: Czy cały ten silniczek od T2 będzie pasował do T1?
Tak jak ktoś już napisał, ofert na silniczek do T1 praktycznie nie ma (Valeo 404.756 405.824 - taki jest właśnie u mnie), a silniczki od T2 są dostępne, nawet i nowe (chyba Nidec 405.541 0501 326 181 970.624.350.01). Patrząc na zdjęcia tego drugiego od T2, to wyglądają identycznie i wtyczki mają identyczne. Oczywiście nie wiem i nie mam jak sprawdzić przed zakupem czy w środku i połączeniowo są jednakowe. Co ciekawsze jeden i drugi ma oznaczenie "Made in Poland"

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Szczerze .....to ile razy te blokady użyłeś?
Załóż most bez blokady i spokojnie możesz sobie polować na silniczki.
Załóż most bez blokady i spokojnie możesz sobie polować na silniczki.
Better is enemy of good.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 11 paź 2021, 17:47
- Skąd: Mazowieckie
- Samochód: VW Touareg 3.2 VR6