U0101 brak komunikacji ze skrzynią
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Re: Kod U0101
Zostaw te masę w spokoju, bo się zabierasz ż d....(złej strony) i kopanie pod absem też nie ma sensu.
Nie działa skrzynia to tam szukaj, jest kilka możliwości, sterownik wysiadł, nie ma zasilania albo transmisja CAN nie działa. Tam gdzie działa nie masz co kopać. Skoro działa sterownik skrzynki rozdzielczej a skrzyni nie to musi być tam blisko. One są w tej samej magistrali.
Wyciągnij go z obudowy zobacz czy nie pływał, potem sprawdź napięcia zasilania i na liniach CAN. Później wrzucę schemat co tam jest podpięte we wtyczce.
Jak się już uparleś robić to sam to jakiś plan diagnostyki trzeba mieć zamiast szukać na oślep.
Nie działa skrzynia to tam szukaj, jest kilka możliwości, sterownik wysiadł, nie ma zasilania albo transmisja CAN nie działa. Tam gdzie działa nie masz co kopać. Skoro działa sterownik skrzynki rozdzielczej a skrzyni nie to musi być tam blisko. One są w tej samej magistrali.
Wyciągnij go z obudowy zobacz czy nie pływał, potem sprawdź napięcia zasilania i na liniach CAN. Później wrzucę schemat co tam jest podpięte we wtyczce.
Jak się już uparleś robić to sam to jakiś plan diagnostyki trzeba mieć zamiast szukać na oślep.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
No jest to na oślep bo w elektryce jestm słaby. Dlatego zgłosiłem pomoc. Próbuję sam dlatego że w sytuacji której jestem nie bardzo mam możliwość zgłosić się do kogoś kto ma trochę więcej pojęcia. Kabel czarny o którym mówiłem zaczyna sie pod fotelem kierowcy i idzie do przekaznika 433
Dodano po 20 minutach 30 sekundach:
Więc wypiąłem sterownik i multimetrem sprawdziłem jeszcze raz. Zasilanie bo myślę że to jest to napiecie aku, później 3 piny 5.47 do 5.78 i jeden 0.12
Dodano po 20 minutach 30 sekundach:
Więc wypiąłem sterownik i multimetrem sprawdziłem jeszcze raz. Zasilanie bo myślę że to jest to napiecie aku, później 3 piny 5.47 do 5.78 i jeden 0.12
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
433 pod fotelem to przekaźnik od 15. Dużo rzeczy by nie działało.
To w zasadzie wyczerpuje temat ,masz kolory i nry opisane . CAN to piny 34 i 46 zasilania tez widać po bezpiecznikach SC.
To w zasadzie wyczerpuje temat ,masz kolory i nry opisane . CAN to piny 34 i 46 zasilania tez widać po bezpiecznikach SC.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
Dziękuję Tobie za informacje. W roli sprostowania. Tak jak mówiłem jestem mechanikiem z zawodu ale od 20 lat bez praktyki bo zajmuje się inną robotą. Mechanikę ogarniam we własnym zakresie c jeżeli chodzi o moje auta natomiast w elektryce robię tylko tyle co mogę w myśl zasady " dopóki walczysz wygrywasz". Żeby nie to że utknąłem w pięknym mieście nad sprewa to już dawno auto byłoby u mechanika bo w pl też mam co robić a do dwóch tygodni stoję dlatego ogarnęło mnie ogromne "zdenerwowanie" stąd działanie było chaotyczne mówiąc delikatnie. Tutaj znajomy mechanik co podłączył się vcds powiedział mi że rachunek od elektryka w de wyprostuje mi zwoje w czaszce dlatego działam sam. Dzisiaj po pracy idę mierzyć dalej. Dam jakie wyniki wychodzą.
Dodano po 1 godzinie 13 minutach 23 sekundach:
Jestem juz przy aucie i nie wiem ale musiałem przepakować i zrobiłem to ale okazało że ze jechałem bez sterownika skrzyni bo zostawiłem go wczoraj w domu.
Dodano po 41 minutach 7 sekundach:
Wtykczka sterownika skrzyni włączony zaplon. Góra wtyczki patrzącna napisy na sterowniku. Lecimy od gory oczywiście :1 rajka kabel pomaranczowy 2.6 2 rajka pomarańczowy 2.2 fioletowy 5.4 3 rajka duł w sensie czerwono zielony 12 napiecie aku brązowo biały 5.3 fioletowo żółty 5.4 nic wiecej nie ma
Dodano po 2 godzinach 34 minutach 50 sekundach:
Składem srodek i zostane przy fotelu pasażera ale zaczęło padać. Zaraz podepnę sterownik i zmierzę jeszcze co on ma do powiedzenia
Dodano po 1 godzinie 13 minutach 23 sekundach:
Jestem juz przy aucie i nie wiem ale musiałem przepakować i zrobiłem to ale okazało że ze jechałem bez sterownika skrzyni bo zostawiłem go wczoraj w domu.
Dodano po 41 minutach 7 sekundach:
Wtykczka sterownika skrzyni włączony zaplon. Góra wtyczki patrzącna napisy na sterowniku. Lecimy od gory oczywiście :1 rajka kabel pomaranczowy 2.6 2 rajka pomarańczowy 2.2 fioletowy 5.4 3 rajka duł w sensie czerwono zielony 12 napiecie aku brązowo biały 5.3 fioletowo żółty 5.4 nic wiecej nie ma
Dodano po 2 godzinach 34 minutach 50 sekundach:
Składem srodek i zostane przy fotelu pasażera ale zaczęło padać. Zaraz podepnę sterownik i zmierzę jeszcze co on ma do powiedzenia
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
09D 927 750 BB
Dodano po 12 minutach 9 sekundach:
09D 927 750 BB 3 zasilanie 13.82 27 i 28 nic sie nie dzieje
Dodano po 3 minutach 36 sekundach:
Miernik czarny do masy czerwony po pinach jeździ
Dodano po 6 minutach 54 sekundach:
Mało tego te zdjęcia przyszły teraz. Tak jak mówiłem na 3 zasilanie na reszcie brak życia
Dodano po 16 sekundach:
09D 927 750 BB 3 zasilanie 27 i 28 nic sie nie dzieje
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mało tego te zdjęcia przyszły teraz. Tak jak mówiłem na 3 zasilanie na reszcie brak życia mało tego wydaje mi się że widziałem takie kolory jak zmieniałem olej w skrzyni
Dodano po 12 minutach 9 sekundach:
09D 927 750 BB 3 zasilanie 13.82 27 i 28 nic sie nie dzieje
Dodano po 3 minutach 36 sekundach:
Miernik czarny do masy czerwony po pinach jeździ
Dodano po 6 minutach 54 sekundach:
Mało tego te zdjęcia przyszły teraz. Tak jak mówiłem na 3 zasilanie na reszcie brak życia
Dodano po 16 sekundach:
09D 927 750 BB 3 zasilanie 27 i 28 nic sie nie dzieje
Dodano po 3 minutach 8 sekundach:
Mało tego te zdjęcia przyszły teraz. Tak jak mówiłem na 3 zasilanie na reszcie brak życia mało tego wydaje mi się że widziałem takie kolory jak zmieniałem olej w skrzyni
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
No dobra zakładam , że masz zasilanie na pinach nr 3, 27, 28. 13.82V .
Teraz poszukaj piny 9, 34 i 46 i zmierz na nich napięcia przy odłączonym sterowniku a potem podłączonym( rozbierz wtykę).
Może się okazac że sterownik zdechł.
Teraz poszukaj piny 9, 34 i 46 i zmierz na nich napięcia przy odłączonym sterowniku a potem podłączonym( rozbierz wtykę).
Może się okazac że sterownik zdechł.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
Na 3 przy włączonym zaplonie i podłączonym sterowniku zasilanie na 27 i 28 umarł w butach. Auto stalo trochę ostatnio na polanie i sie grzało ale wystko padło po dzielnym dojedzie do celu czyli sprewa. Ratuj proszę bo brak sił. Jutro zmierzę to oczym mówisz. Od rana zaczynam. Myślę też że jutro dostanę nowy używany sterownik 

-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
Drugi zar pisze bo nie bylem zalogowany. Wiec
pin 9 kolor brązowo biały 5.4
pin 34 kolor pomarańczowy brązowy 2.2
Pin45 kolor pomarańczowy czrny 2.6
Kabel niebiesko czarny brak pradu. W głównej wiązce przy progu ida dwa kable czarno niebieskie jeden skreca na sterownik skrzyni biegów drugi leci dalej. Zmierzone na środku przy progu. Ten co idzie dalej napiecie aku ten co idzie na skrzynie biegów i łączy się z w polowie w sensie rozgalezia na dwa do sterownika skrzyni biegów brak pradu. W skrzynce bezpieczników wszystkie bezpieczniki dobre i we wszystkich jest prąd
Dodano po 23 minutach 38 sekundach:
Kable jest zrowy zgrzew na rozdwojeniu wygląda znakomicie kalble na całej długości od sterownika aż do wejscia pod podrzybie zachowuje pełna ciągłość przewodzenia
Dodano po 10 minutach 7 sekundach:
Tak że mniemam ale mogę się nie znać że przekaznik. Pytanie gdzie on jest? To jest gruby kabel więc myślę że ma na swojej drodze jakiś przekaznik.
pin 9 kolor brązowo biały 5.4
pin 34 kolor pomarańczowy brązowy 2.2
Pin45 kolor pomarańczowy czrny 2.6
Kabel niebiesko czarny brak pradu. W głównej wiązce przy progu ida dwa kable czarno niebieskie jeden skreca na sterownik skrzyni biegów drugi leci dalej. Zmierzone na środku przy progu. Ten co idzie dalej napiecie aku ten co idzie na skrzynie biegów i łączy się z w polowie w sensie rozgalezia na dwa do sterownika skrzyni biegów brak pradu. W skrzynce bezpieczników wszystkie bezpieczniki dobre i we wszystkich jest prąd
Dodano po 23 minutach 38 sekundach:
Kable jest zrowy zgrzew na rozdwojeniu wygląda znakomicie kalble na całej długości od sterownika aż do wejscia pod podrzybie zachowuje pełna ciągłość przewodzenia
Dodano po 10 minutach 7 sekundach:
Tak że mniemam ale mogę się nie znać że przekaznik. Pytanie gdzie on jest? To jest gruby kabel więc myślę że ma na swojej drodze jakiś przekaznik.
-
- Bywalec
- Posty: 44
- Rejestracja: 01 lip 2021, 9:56
- Skąd: Międzyrzecz
- Samochód: VW TOUAREG 3.2 benzyna 2005
Wymieniłem przekaznik i przez chwilę miałem start auta na rzadanie hamulca. Po kasowałem błędy i znów to samo.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Rany....ja się gubię. Albo masz te zasilania poprawne albo nie. Mierzysz wszystko na dwa razy ,raz wypięty sterownik, raz wpięty w więzke.
Tu piszesz że w jakimś punkcie kabla czarno niebieskiego jest napiecie dalej nie ma, potem że jest ciągłość obwodu. To się nie trzyma sensu.
Tu piszesz że w jakimś punkcie kabla czarno niebieskiego jest napiecie dalej nie ma, potem że jest ciągłość obwodu. To się nie trzyma sensu.
Better is enemy of good.