Dziwne bujanie bicie kół.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Dziwne bujanie bicie kół.
Witam.
Jak w temacie mój przypadek po dwóch tyg.postoju ruszając z mocno skręconymi kołami w lewo głuche metaliczne uderzenie i dodatkowo podczas jazdy z prędkością 60-80 km/h.czuć bicie-delikatne podskakiwanie coś jakby opony z guzami a, mam nowe miesięczne Nokian.
Po 10/15 min.jazdy wszystko wróciło do normy.
Byłem na szarpakach i wszystko git.Nie wiem czy problem wróci ktoś może miał taki przypadek.Jakieś podpowiedzi.Pozdro.
Jak w temacie mój przypadek po dwóch tyg.postoju ruszając z mocno skręconymi kołami w lewo głuche metaliczne uderzenie i dodatkowo podczas jazdy z prędkością 60-80 km/h.czuć bicie-delikatne podskakiwanie coś jakby opony z guzami a, mam nowe miesięczne Nokian.
Po 10/15 min.jazdy wszystko wróciło do normy.
Byłem na szarpakach i wszystko git.Nie wiem czy problem wróci ktoś może miał taki przypadek.Jakieś podpowiedzi.Pozdro.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Druty w oponach od stania wygło 

-
- Bywalec
- Posty: 48
- Rejestracja: 23 maja 2019, 21:57
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 3.2 + lpg 2004 USA
Jak przy skręconych kołach to może być silniczek reduktora, ale po wyprostowaniu kół powinno przestać.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Objawy silniczka znam z poprzedniego touarega więc napewno nie to.
To stuknie czasem i nie zawsze mocno z okolicy lewej dolnej strony silnika.
Opony no fakt miałem problem z nowymi i po reklamacji kupiłem nowe nokian.Niemożliwe żeby od dłuższego postoju odkształciły się i że tak powiem rozkulały się po kilku/ kilkunastu kilometrach.
Z drugiej strony to tak wyglądało.Może jeszcze jakieś podpowiedzi.
To stuknie czasem i nie zawsze mocno z okolicy lewej dolnej strony silnika.
Opony no fakt miałem problem z nowymi i po reklamacji kupiłem nowe nokian.Niemożliwe żeby od dłuższego postoju odkształciły się i że tak powiem rozkulały się po kilku/ kilkunastu kilometrach.
Z drugiej strony to tak wyglądało.Może jeszcze jakieś podpowiedzi.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Kiedyś w drugim aucie jak długo stało, a wystarczył nawet tydzień, to przez kilka km było czuć wibracje aż się nie ułożyły, więc nie wykluczał bym tego. Najbardziej było to czuć jak się ruszało z postoju auto na wprost bez skręcania, jak wszystkie koła kręciły się mniej więcej w tej samej pozycji co stały.
Sam mam problem z stukiem po lewej stronie z przodu, sporadycznym ale mocnym, najczęściej przy hamowaniu, ale i przy skręconych kołach się trafiało, wymieniam wszystkie wahacze, łączniki i gumy, bo już zmęczone są z nadzieją że przejdzie ;P
Sam mam problem z stukiem po lewej stronie z przodu, sporadycznym ale mocnym, najczęściej przy hamowaniu, ale i przy skręconych kołach się trafiało, wymieniam wszystkie wahacze, łączniki i gumy, bo już zmęczone są z nadzieją że przejdzie ;P
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1690
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Jak najbardziej w niejezdzonym aucie opony się robią kwadratowe. A puknięcie może być od tulei wahacza /sanek /silnika/ skrzyni.
Better is enemy of good.
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Kolego,jeśli wyjaśnisz problem to daj znać.Pozdro.Celestyn pisze: ↑28 cze 2021, 15:49Kiedyś w drugim aucie jak długo stało, a wystarczył nawet tydzień, to przez kilka km było czuć wibracje aż się nie ułożyły, więc nie wykluczał bym tego. Najbardziej było to czuć jak się ruszało z postoju auto na wprost bez skręcania, jak wszystkie koła kręciły się mniej więcej w tej samej pozycji co stały.
Sam mam problem z stukiem po lewej stronie z przodu, sporadycznym ale mocnym, najczęściej przy hamowaniu, ale i przy skręconych kołach się trafiało, wymieniam wszystkie wahacze, łączniki i gumy, bo już zmęczone są z nadzieją że przejdzie ;P
- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Ok.
Zagadka wyjaśniona.
Winne były opony tzn.
Po trasie w upale postawione auto w garażu nawet na parę dni powoduje odkształcenie opon.
Trzeba napompować 4 atmosfery zrobić ok 50 km.ponownie spuścić do 3 i jest wszystko git.
Zagadka wyjaśniona.
Winne były opony tzn.
Po trasie w upale postawione auto w garażu nawet na parę dni powoduje odkształcenie opon.
Trzeba napompować 4 atmosfery zrobić ok 50 km.ponownie spuścić do 3 i jest wszystko git.
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
a mówiłem że druty wygło 

- go-v10-go
- Pasjonat
- Posty: 191
- Rejestracja: 31 gru 2019, 11:14
- Skąd: pomorskie
- Samochód: 5.0 v10 BLE po lift.06
Jak mi to wytłumaczył koleś w wulkanizacji - odkształca się siatka w oponie i nie ważne czy opona kosztuje 500 czy 1500 tak się dzieje.Pozdro.