a) dojechać do celu pomimo awarii
b) naprawić po powrocie usterkę skutecznie i w rozsądnych kosztach .
Objaw uszkodzonej podpory ....początkowo delikatne dudnienie w okolicach podłokietnika przy przyspieszaniu i prędkościach 80+. Jak już się całkiem oberwie to nie da się jechać nawet 80km/h taki jest łomot .
Podpora znajduje się przed przegubem tylnego wału napędowego i jest zbudowana z łożyska ,gumy podtrzymującej łożysko oraz stalowej opaski mocującej całość do podwozia . Odcinek wału od reduktora do podpory jest utrzymywany przez nią w stałym położeniu. Natomiast znajdujący się zaraz za nią przegub kulowy równobieżny pozwala na wychylenie osi drugiej części wału w związku z ruchami tylnego mostu .
Na schemacie to wygląda tak .W czerwonym okręgu podpora w zielonym przegub

A w rzeczywistości tak

pkt a) szybka naprawa:
Kupujemy na stacji paliw albo w markecie "zestaw naprawczy" czyli
nożyk do tapet , rolkę szarej taśmy naprawczej i klucz nr13 (nasadka /płaski).
Wjeżdżamy na wysoki krawężnik ,albo podnosimy pneumatykę do góry ,
wczołgujemy się pod auto z zakupionym zestawem.
Odkręcamy dwie śruby mocujące podporę do prostokątnej blachy , przesuwamy resztki podpory na wale żeby zrobić miejsce .Wycinamy resztki gumy nożem i nawijamy na łożysko bułę z taśmy naprawczej tak aby pasowała rozmiarem do przesuniętej na bok metalowej części osłony. Gdy już pasuje ciasno wsuwamy pierścień z blachy na nawiniętą bułę i przykręcamy dwie śruby. Otrzepujemy się z ku#zu i jedziemy dalej tam gdzie jechaliśmy.
Ciąg dalszy naprawy po powrocie do domu .
pkt b)
Zamawiamy nową podporę i ewentualnie osłonę ,smar do przegubów.

i bierzemy się do pracy .
Na początek odkręcamy wał od tylnego mostu (6 srub), od skrzyni (3 sruby ) oraz mocowanie podpory .
Wyciągamy cały wał .
Odginamy śrubokrętem osłonę wkoło i zsuwamy z przegubu .

Pilnujemy aby na razie kulki przegubu się nie wysypały .
Następnie wycieramy smar i znaczymy wybrany rowek na na frezach wałka oraz wewnętrznym elemencie przegubu. Warto tez zaznaczyć pozycje wycięcia w stosunku do obudowy przegubu .Zaznaczmy po to aby złożyć potem dwie polówki wału dokładnie w takim samym ustawieniu .

Po zaznaczeniu pozwalamy się kulkom wysypać i mozemy rozebrać przegub. Następnie rozpieramy pierścień zabezpieczający tak aby schował się w rowku i ściągamy element wewnętrzny z wałka . Następnie zdejmujemy osłonę , pierścień zabezpieczający łożysko .
Wyprasowujemy stare łożysko podpory i zakładamy nowe .
Następnie zakładamy pierścień i osłonę, Zaciskamy opaskę .
Czyścimy przegub ,składamy kulki ,pakujemy nowy smar do przegubów .
Wymieniamy o-ring uszczelniający osłonę przegubu i składamy obie części wału wg zrobionych znaków.
Następnie nasuwamy osłonę i zaklepujemy młotkiem brzeg osłony w miejscu przygotowanego rowka .
Naprawiony wał montujemy z powrotem do auta.