Cześć, mam problem z układem napędowym od dawna, chyba od początku odkąd posiadam auto (ponad 3 lata), choć może od razu tego nie zauważyłem.
Chodzi o to, że przy 120 km/h pojawiają się na kierownicy drgania o dużej częstotliwości, takie raczej mrowienie, a nie drgania. Zaczyna się po 110, kończy się przed 130, najbardziej odczuwalne jest przy 1210. Wydaje mi się, że podczas przyspieszania i przechodzenia przez 120 czuć nieco mocniej, a podczas zwalniania nieco słabiej. Żadnego drgania na podłokietniku czy w innych miejscach nie ma. Do tego słychać lekkie buczenie, wydaje się że auto przy 140-150 jest cichsze niż przy 120 nie licząc samego silnika. Opony wykluczone, najpierw jeździłem na dwóch różnych kompletach, teraz mam jeden z nich ale z przebiegiem już 50 tys km i jest bez zmian. Olej w skrzyni wymieniony 3 lata temu, znalazł się jeden większy opiłek, jak pół małego paznokcia. Po wymianie oleju bez zmian. Łożyska z przodu w kołach wymienione - bez zmian. Zbieżność ustawiona (była wcześniej po wymianach wahaczy źle ustawiona) - bez zmian. Zawieszenie nowe, absolutnie wszystko poza górnymi wahaczami. Koła wyważone, walczyłem z tym trochę, ale udało się metodą optymalizacji - teraz auto jedzie jak po szynach bez bicia aż do 212 km/h.
Chciałem odgrzebać jakiś temat, ale stwierdziłem, że jednak u mnie objawia się to nieco inaczej niż podobnych przypadkach o jakich czytałem. Po wymianie tulei wózka przedniego rozmawiałem o tym z mechanikiem i powiedział że podejrzewa niewyważenie wału, ale jeszcze nie byłem aby to sprawdzili. Jest jedna szczególna cecha jaką zauważyłem. To mrowienie ma miejsce tylko przy konkretnym zestawieniu prędkości obrotowej silnika z przełożeniem skrzyni. Kiedy przy 120 przestawię skrzynię na tryb ręczny i zrzucę na 5 objawy znikają.
"Mrowienie" na kierownicy przy 120 km/h.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 02 lip 2024, 18:36
- Skąd: Poznań
- Samochód: Touareg 7L CASA 2008
- Krzysztof
- Weteran
- Posty: 597
- Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
- Skąd: OtunagórceBieszczady
- Samochód: 3.0 7P , 3.2 7L i .....
Przedni dyfer do sprawdzenia.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 05 lut 2024, 17:20
- Skąd: Choszczno
- Samochód: Touareg 2007 2.5 tdi (BPE)
A co dokładnie można sprawdzić w przednim dyferenciale? U mnie jest podobnie, z tym, że mam wyczuwalny luz poprzeczny na prawej flanszy (strona pasażera). Wystarczy zmienić łożyska?
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 60
- Rejestracja: 05 paź 2019, 20:20
- Skąd: Gliwice
- Samochód: 3.0, 2011
Na finał to dyfer wymieniłem na używkę.
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
To był T1
Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
To był T1