Problem z zawieszeniem pneumatycznym Touareg 2009 r.
: 15 lip 2025, 22:18
Witam wszystkich.
Mam problem z zawieszeniem pneumatycznym w moim Touaregu z 2009 r. Kilka miesięcy temu uszkodziła mi się złączka kompresora i pompował na zewnątrz ale po jej wymianie i skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy. Obecnie problem powrócił i jak się okazało w złączce przytopiło rurkę i była nieszczelność wobec czego kompresor się nie wyłączał. Po wymianie złączki i skróceniu rurki powietrznej pojawił się błąd 01400 - Regulacja poziomu zawieszenia 002 - Dolna wartość skrajnie przekroczona - Sporadyczny. Ten błąd udało się wykasować i obecnie się nie pojawia ale kompresor pracuje cały czas. Wg VCDSa na kanale 6 bardzo szybko dobija do ciśnienia 17 bar (G291 Reservoir/Tank Pressure) a następnie dochodzi już bardzo wolno do maksymalnie 18,55 bara i ta wartość się utrzymuje. Ratować trzeba się wyjęciem bezpiecznika 40A aby kompresor przestał pracować. Zauważyłem też, że czasami dziwnie pokazuję temperaturę kompresora: czasami 30 stopni, czasami 70, 230 stopni i tak dziwnie zmienia się czasami. Obecnie jest błąd 01770 - Czujnik temperatury kompresora układu poziomowania pojazdu (G290) 007 - zwarcie z masą, który po wykasowaniu za jakiś czas się pojawia. Wczoraj tego błędu nie było. Mimo wyłączenia zapłonu kompresor dalej pracuje, tylko wyjęcie bezpiecznika wyłącza go. Regulacja wysokości działa bardzo niemrawie. Nie działa też regulacja twardości zawieszenia ale myślę, że to nie ma nic wspólnego z tym problemem bo tak było od początku. Mimo ustawienia pokrętła w różne tryby na miechach pokazuje 0,04A.
Gdzie szukać przyczyny? Przy jakim ciśnieniu powinien się wyłączyć kompresor? Może zgrzało styki przekaźnika?
Mam problem z zawieszeniem pneumatycznym w moim Touaregu z 2009 r. Kilka miesięcy temu uszkodziła mi się złączka kompresora i pompował na zewnątrz ale po jej wymianie i skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy. Obecnie problem powrócił i jak się okazało w złączce przytopiło rurkę i była nieszczelność wobec czego kompresor się nie wyłączał. Po wymianie złączki i skróceniu rurki powietrznej pojawił się błąd 01400 - Regulacja poziomu zawieszenia 002 - Dolna wartość skrajnie przekroczona - Sporadyczny. Ten błąd udało się wykasować i obecnie się nie pojawia ale kompresor pracuje cały czas. Wg VCDSa na kanale 6 bardzo szybko dobija do ciśnienia 17 bar (G291 Reservoir/Tank Pressure) a następnie dochodzi już bardzo wolno do maksymalnie 18,55 bara i ta wartość się utrzymuje. Ratować trzeba się wyjęciem bezpiecznika 40A aby kompresor przestał pracować. Zauważyłem też, że czasami dziwnie pokazuję temperaturę kompresora: czasami 30 stopni, czasami 70, 230 stopni i tak dziwnie zmienia się czasami. Obecnie jest błąd 01770 - Czujnik temperatury kompresora układu poziomowania pojazdu (G290) 007 - zwarcie z masą, który po wykasowaniu za jakiś czas się pojawia. Wczoraj tego błędu nie było. Mimo wyłączenia zapłonu kompresor dalej pracuje, tylko wyjęcie bezpiecznika wyłącza go. Regulacja wysokości działa bardzo niemrawie. Nie działa też regulacja twardości zawieszenia ale myślę, że to nie ma nic wspólnego z tym problemem bo tak było od początku. Mimo ustawienia pokrętła w różne tryby na miechach pokazuje 0,04A.
Gdzie szukać przyczyny? Przy jakim ciśnieniu powinien się wyłączyć kompresor? Może zgrzało styki przekaźnika?