Problem z zawieszeniem pneumatycznym Touareg 2009 r.

ODPOWIEDZ
bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

Problem z zawieszeniem pneumatycznym Touareg 2009 r.

#1

Post autor: bodzio222 » 15 lip 2025, 22:18

Witam wszystkich.

Mam problem z zawieszeniem pneumatycznym w moim Touaregu z 2009 r. Kilka miesięcy temu uszkodziła mi się złączka kompresora i pompował na zewnątrz ale po jej wymianie i skasowaniu błędów wszystko wróciło do normy. Obecnie problem powrócił i jak się okazało w złączce przytopiło rurkę i była nieszczelność wobec czego kompresor się nie wyłączał. Po wymianie złączki i skróceniu rurki powietrznej pojawił się błąd 01400 - Regulacja poziomu zawieszenia 002 - Dolna wartość skrajnie przekroczona - Sporadyczny. Ten błąd udało się wykasować i obecnie się nie pojawia ale kompresor pracuje cały czas. Wg VCDSa na kanale 6 bardzo szybko dobija do ciśnienia 17 bar (G291 Reservoir/Tank Pressure) a następnie dochodzi już bardzo wolno do maksymalnie 18,55 bara i ta wartość się utrzymuje. Ratować trzeba się wyjęciem bezpiecznika 40A aby kompresor przestał pracować. Zauważyłem też, że czasami dziwnie pokazuję temperaturę kompresora: czasami 30 stopni, czasami 70, 230 stopni i tak dziwnie zmienia się czasami. Obecnie jest błąd 01770 - Czujnik temperatury kompresora układu poziomowania pojazdu (G290) 007 - zwarcie z masą, który po wykasowaniu za jakiś czas się pojawia. Wczoraj tego błędu nie było. Mimo wyłączenia zapłonu kompresor dalej pracuje, tylko wyjęcie bezpiecznika wyłącza go. Regulacja wysokości działa bardzo niemrawie. Nie działa też regulacja twardości zawieszenia ale myślę, że to nie ma nic wspólnego z tym problemem bo tak było od początku. Mimo ustawienia pokrętła w różne tryby na miechach pokazuje 0,04A.
Gdzie szukać przyczyny? Przy jakim ciśnieniu powinien się wyłączyć kompresor? Może zgrzało styki przekaźnika?

Awatar użytkownika
pisula1
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 499
Rejestracja: 21 maja 2019, 20:42
Skąd: Lubin
Samochód: Touareg, 3.0 TDI-BKS

#2

Post autor: pisula1 » 16 lip 2025, 11:24

Zacznij od przekaźnika.

bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#3

Post autor: bodzio222 » 18 lip 2025, 21:55

Dzięki. Przekaźnik rozwiązał problem z ciągłą pracą. Mam jeszcze pytanie czy to jest normalne zachowanie: dobija do zbiornika ok 10 atm, po kilku minutach spada stopniowo do ok 6 atm i znowu przez ok 15 sek kompresor dobija do tych ok.10 atm. Auto na postoju. Na miechach łączenia po spryskaniu nie zauważyłem bąbelków.

Awatar użytkownika
Vreshcor
Weteran
Weteran
Posty: 1698
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Answers: 1
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#4

Post autor: Vreshcor » 19 lip 2025, 17:34

Wg mnie to masz cały układ do przejrzenia :, kompresor ,zawory, filtr i rurki ,wymiana zaworków
A na końcu kalibracja i wtedy zacznie to sensownie działać .

Oczywiście takie dobijanie co chwila oznacza nieszczelności. Układ raz napompowany nie powinien co chwila załączać sprężarki chyba że następuje zmiana wysokości.
Better is enemy of good.

bodzio222
Bywalec
Bywalec
Posty: 20
Rejestracja: 09 paź 2019, 20:35
Skąd: Małopolska
Samochód: VW Touareg 3,0 TDI 240KM 2009 r.

#5

Post autor: bodzio222 » 28 lip 2025, 19:36

Vreshcor pisze:
19 lip 2025, 17:34
Wg mnie to masz cały układ do przejrzenia :, kompresor ,zawory, filtr i rurki ,wymiana zaworków
A na końcu kalibracja i wtedy zacznie to sensownie działać .

Oczywiście takie dobijanie co chwila oznacza nieszczelności. Układ raz napompowany nie powinien co chwila załączać sprężarki chyba że następuje zmiana wysokości.
Dzięki za podpowiedź. Trzeba będzie się tym zająć w wolnym czasie.

ODPOWIEDZ