Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego

ODPOWIEDZ
Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

Re: Prawidłowe zachowanie zawieszenia pneumatycznego

#41

Post autor: Żeglarz » 15 gru 2019, 22:38

Dziś zepsuło mi się zawieszenie :o Tzn. na remontowanej "katowickiej" był poprzeczny uskok. Prędkość ~70 km/h, ale puknęło nieprzyjemnie. Po kilku minutach zapalił się na żółto komunikat "workshop". Tył "siedzi". Domyślam się, że zerwało któryś z czujników tyłu ? Jutro zajrzę. Światła poziomuje prawidłowo.

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#42

Post autor: Żeglarz » 16 gru 2019, 21:58

Zrobione. Jak to jest ? Wyłamało się silikonowe (?) gniazdo jabłuszka w prawym tyle. Przejechałem 200 km na opadnietym tylnym zawieszeniu, a po naprawie wszystko wróciło do normy bez żadnych komunikatów i błędów.
To uszkodzenie naprawiłem sztukując śrubą. Zobaczymy ile pochodzi. W pozostałych kołach też był ostatni dzwonek na interwencję. Oba przody właściwie stały. Wydłubywałem te "jabłuszka", czyściłem (pilnikiem) i po nasmarowaniu składałem. W 1 przodzie wyłamane było mocowanie czujnika do wahacza. Może to ja ? najpierw trzeba wycisnąć plastikowy bolec rozpierający i dopiero wyciągnąć w dół czujnik. Złamany na szczęście łatwo dało się zastąpić śrubą 5 na chyba 60 ? Oczywiście nierdzewną. Jeśliktoś ma zawieszenie pneumatyczne w wieku mojego, to radzę nie zwlekać - do wiosny może nie doczekać. Robota na cały dzień, ale grudniowy ;) Potrzebny jest cienki klucz 9 mm do przytrzymania przy odkręcaniu jabłuszek. Dobry jest rowerowy. Reszta z lewarka.
Gniazdo jabłuszka.jpg
Czujnik przodu (1).jpg
Czujnik przodu (2).jpg
Łącznik.jpg
Łącznik (2).jpg
Prawy tył.jpg
Przód.jpg
Śrubą do wahacza.jpg
Złamany przód ze śrubą.jpg

___________________________
Scaliłem w jednego posta ,MOD
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 16 gru 2019, 22:03 przez Żeglarz, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#43

Post autor: Bullit » 17 gru 2019, 1:02

Rdza zniszczy silikony. Wywal te zardzewiałe i załóż nowe cynkowane z przegubów kulistych M6 .
Można się szarpnąć na wersje nierdzewną ,są drogie ale wieczne .
Obrazek

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#44

Post autor: Żeglarz » 17 gru 2019, 10:37

Teraz mi to mówisz ? ;) Jak tą żeńską część połączyć z łącznikiem /ramieniem ?

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 49
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#45

Post autor: Bullit » 17 gru 2019, 11:12

Pomysł jest żeby tylko kulkę wykorzystać ,ona się wyciąga . Można tez cały łacznik zbudować z przegubów uszczelnionych. https://allegro.pl/oferta/przegub-katow ... 6787772626
Obrazek

Żeglarz
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 266
Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
Skąd: Warszawa
Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka

#46

Post autor: Żeglarz » 17 gru 2019, 20:55

Oświeciłeś mnie :idea: Kulki korodują, a gumy parcieją. W oryginale kmpl. na 1 koło kosztuje 990 zł. z czujnikiem.

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#47

Post autor: Głodny » 23 gru 2019, 15:31

Moje zawieszenie na inną przypadłość tylko nie wiem od kiedy bo nie zwróciłem wcześniej uwagi... Kiedyś po zgaszeniu auta i zamknięciu było słychać, że zawieszenie upuszcza nadmiar powietrza i lekko siada tak samo było przy otwarciu bagażnika tył lekko siadał. Auto stoi normalnie, jeździ poprawnie, można manualnie opuszczać i podnosić ale w wyżej wymienionych sytuacjach nie pracuje. Ktoś ma podobnie?

piotrkw
Bywalec
Bywalec
Posty: 15
Rejestracja: 07 gru 2019, 12:27
Skąd: Trójmiasto
Samochód: Touareg II 3.0 RR 4.4 Autobiography

#48

Post autor: piotrkw » 23 gru 2019, 16:26

Najprawdopodobniej są opory na przegubach cięgieł czujników wysokości i czujniki nie rejestrują małych zmian wysokości np., jak wysiadasz i odciążasz samochód. Przeczyścić , nasmarować … najdroższa opcja wymienić … ;-)

Głodny
Bywalec
Bywalec
Posty: 19
Rejestracja: 28 maja 2019, 12:24
Skąd: Głogów
Samochód: Touareg I 4.2 AXQ

#49

Post autor: Głodny » 23 gru 2019, 19:48

To już zrobiłem jakiś czas temu, skrzypiały jak wściekłe. Wszystko nasmarowane. Widocznie tak ma być :)

Celestyn
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 486
Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
Skąd: Wrocław
Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI

#50

Post autor: Celestyn » 29 gru 2019, 13:05

U mnie stukały jakbym miał wahacze do wymiany...
Ja rozgrzewałem główki żeby rdzy się pozbyć z "gumy" bo nie szło ich ruszyć i naładowałem smaru.

ODPOWIEDZ