Problem z reduktorem/dyferencjałem
: 04 lis 2022, 14:41
Dzień dobry
Proszę o pomoc w namierzeniu przyczyny problemu.
Objawy: Podczas przekręcenia przełącznika reduktora na niski zakres oraz, podczas minimalnego poślizgu któregokolwiek z kół, lub np przejechaniu z normalną ograniczoną prędkością przez garb auto sprawia wrażenie jakby próbowało zapiąć przedni most z tylnym ale bezskutecznie co powoduje mocne trzaskanie w środkowej części auta, pulsujące przyhamowywanie aż do całkowitego stopu. Zanika problem gdy wcisnę pedał sprzęgła lub zgaszę i odpalę samochód, oczywiście do czasu ponownego zdarzenia z poślizgiem itp ewentualnie jak wyjmę 1 bezpiecznik od strony pasażera po którego wyciągnięciu wyskakują błędy od abs,esp, oraz zanika prędkość na liczniku, wtedy niestety nie reaguje na pozycję przełącznika od reduktora ale za to nie reaguje też na poślizg czy garby. Były podejmowane próby wymiany : pompy ABS, skrzyni biegów, reduktora, samego silniczka reduktora, sterownika od blokady mostów - niestety bez efektu.
Pozdrawiam
Proszę o pomoc w namierzeniu przyczyny problemu.
Objawy: Podczas przekręcenia przełącznika reduktora na niski zakres oraz, podczas minimalnego poślizgu któregokolwiek z kół, lub np przejechaniu z normalną ograniczoną prędkością przez garb auto sprawia wrażenie jakby próbowało zapiąć przedni most z tylnym ale bezskutecznie co powoduje mocne trzaskanie w środkowej części auta, pulsujące przyhamowywanie aż do całkowitego stopu. Zanika problem gdy wcisnę pedał sprzęgła lub zgaszę i odpalę samochód, oczywiście do czasu ponownego zdarzenia z poślizgiem itp ewentualnie jak wyjmę 1 bezpiecznik od strony pasażera po którego wyciągnięciu wyskakują błędy od abs,esp, oraz zanika prędkość na liczniku, wtedy niestety nie reaguje na pozycję przełącznika od reduktora ale za to nie reaguje też na poślizg czy garby. Były podejmowane próby wymiany : pompy ABS, skrzyni biegów, reduktora, samego silniczka reduktora, sterownika od blokady mostów - niestety bez efektu.
Pozdrawiam