Blokowanie kół tylnych
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2021, 20:13
- Skąd: Jarocin
- Samochód: Vw touareg
Blokowanie kół tylnych
Witam i pozdrawiam wszystkich na forum jako nowy uzytkownik.
Chciałbym opisać mój problem z Touareqiem 2.5d r5 2004r. Po kupnie auta strasznie biło mi coś w tylnym moście. Auto oddałem do mechanika (kiedyś znajomy). Zaproponowałem, że kupię używany most ale mechanik powiedział że on się w to nie bawi bo rozbierze narobi się a okaże się że jest jeszcze gorszy od tego co mam. Podjol decyzję że wymieni części w moście. Nie wiem co dokładnie wymieniał chyba jakieś tryby, problem w tym, że nie założył części od 2.5 tylko 3.0 (podobno w opisie było że te same wymiary i że pasują do 2.5) no być może pasują ale musiał coś sknocic bo kiedy odebrałem auto przejechałem się po drodze ekspresowej i zeczywiscie buczenie i szum z mostu tylnego ustaly ale wracając przez miasto przejeżdżałem przez garb i kiedy tył podskoczył na garbie koła tylne się zablokowały i przód ciagnol a tył się blokował. Dopiero zgaszeniu silnika i odpalenie na nowo jechał dalej, ale po każdym przejeździe pod garb lub ostrym ruszeniu po śliskie nawierzchni działo się to samo. Przy tym wszystkim zapalał się asr. Po jakims czasie asr zaczol się palić na stałe a problem się jakby troszkę zmniejszył., ale nadal czasami się zdarzał. Asr przestał prawdopodobnie działać z powodu uszkodzenia czujniku skrętu. Podłączylem vcds i skasowałem wszystkie błędy i generalnie po tym było wszystko ok do teraz. Spadł śnieg przeciagnolem auto kolpa zabuksowały tył się zablokował a ja prawie w płot wjechałem. Moje pytanie czy to normalne w Touaregu ze przy wpadaniu w poślizg tył się blokuje. I jaka może być przyczyną moich problemów. Boję się, że jak wymienię czujnik skrętu i zacznie działać asr to koła będą się blokować jeszcze częściej.
Dodano po 2 minutach 23 sekundach:
1
Chciałbym opisać mój problem z Touareqiem 2.5d r5 2004r. Po kupnie auta strasznie biło mi coś w tylnym moście. Auto oddałem do mechanika (kiedyś znajomy). Zaproponowałem, że kupię używany most ale mechanik powiedział że on się w to nie bawi bo rozbierze narobi się a okaże się że jest jeszcze gorszy od tego co mam. Podjol decyzję że wymieni części w moście. Nie wiem co dokładnie wymieniał chyba jakieś tryby, problem w tym, że nie założył części od 2.5 tylko 3.0 (podobno w opisie było że te same wymiary i że pasują do 2.5) no być może pasują ale musiał coś sknocic bo kiedy odebrałem auto przejechałem się po drodze ekspresowej i zeczywiscie buczenie i szum z mostu tylnego ustaly ale wracając przez miasto przejeżdżałem przez garb i kiedy tył podskoczył na garbie koła tylne się zablokowały i przód ciagnol a tył się blokował. Dopiero zgaszeniu silnika i odpalenie na nowo jechał dalej, ale po każdym przejeździe pod garb lub ostrym ruszeniu po śliskie nawierzchni działo się to samo. Przy tym wszystkim zapalał się asr. Po jakims czasie asr zaczol się palić na stałe a problem się jakby troszkę zmniejszył., ale nadal czasami się zdarzał. Asr przestał prawdopodobnie działać z powodu uszkodzenia czujniku skrętu. Podłączylem vcds i skasowałem wszystkie błędy i generalnie po tym było wszystko ok do teraz. Spadł śnieg przeciagnolem auto kolpa zabuksowały tył się zablokował a ja prawie w płot wjechałem. Moje pytanie czy to normalne w Touaregu ze przy wpadaniu w poślizg tył się blokuje. I jaka może być przyczyną moich problemów. Boję się, że jak wymienię czujnik skrętu i zacznie działać asr to koła będą się blokować jeszcze częściej.
Dodano po 2 minutach 23 sekundach:
1
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Nie znam się, ale się wypowiem. Jak dla mnie most teraz za szybko kręci kołami i do momentu gdy koła mają dobrą przyczepność są jakby zmuszone do tej samej prędkości obrotowej co przód, ale gdy tylko zgubią przyczepność komp od razu widzi że kręcą się za szybko i blokuje hamulcami bo uważa że są w poślizgu. To tylko moja teoria, niech ktoś kumaty potwierdzi lub obali moje wywody
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2021, 20:13
- Skąd: Jarocin
- Samochód: Vw touareg
Ok ale w takim razie czy coś jest do ustawienia w vcds czy po prostu te tryby od 3.0 nie pasują do 2.5?
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Bierz pod uwagę że to auto ze stałym napędem 4x4 czyli przełożenia przedniego mostu i tylnego są tak dobrane aby wszystkie koła kręciły się dokładnie z tą samą prędkością.
Nic tu komputerem nie poprawisz.
Sprawę komplikuje to że dla silnika 3.0 stosowano różne przełożenia mostów . Były zbieżne z przełożeniami dla 2.5 jak i inne ale oczywiście stanowiące komplet przód + tył.
Poszukaj jakie oznaczenie 3 literowe ma twój most wypisane na obudowie. Po tym będzie wiadomo jakie przełożenia były oryginalnie.
Masz blokadę tylnego mostu? Może jest źle poskładana.
Tylne mosty używane są na tyle tanie że grzebać w nich się nie opłaca.
Zajrzyj sobie do tego tematu
viewtopic.php?f=22&t=393
Nic tu komputerem nie poprawisz.
Sprawę komplikuje to że dla silnika 3.0 stosowano różne przełożenia mostów . Były zbieżne z przełożeniami dla 2.5 jak i inne ale oczywiście stanowiące komplet przód + tył.
Poszukaj jakie oznaczenie 3 literowe ma twój most wypisane na obudowie. Po tym będzie wiadomo jakie przełożenia były oryginalnie.
Masz blokadę tylnego mostu? Może jest źle poskładana.
Tylne mosty używane są na tyle tanie że grzebać w nich się nie opłaca.
Zajrzyj sobie do tego tematu
viewtopic.php?f=22&t=393
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2021, 20:13
- Skąd: Jarocin
- Samochód: Vw touareg
Blokady mostu niema a teraz tak myślę że gość mógł wymienić cały most na używany a mi powiedział że wymieniał części! I teraz spisując kod z mostu mogę wymienić na to samo źle dobrane. Czy mogę jakoś po vinie sprawdzić jaki powinien być most? Kupił bym używkę i sam sobie wymienił.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Biorąc pod uwagę że tylny most można kupić za 100zl to dobry znajomy.
Być może w ASO jest do ustalenia co było zamontowane. Ale najprościej poszukaj jaki jest przód i tył to się ustali jakie to przełożenia i czy pasują do siebie. To wygląda mniej więcej tak
(Tu kod HDL)
Być może w ASO jest do ustalenia co było zamontowane. Ale najprościej poszukaj jaki jest przód i tył to się ustali jakie to przełożenia i czy pasują do siebie. To wygląda mniej więcej tak
(Tu kod HDL)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2021, 20:13
- Skąd: Jarocin
- Samochód: Vw touareg
No po 100 to chyba przesada jak zrobi się troszkę ciepłej to sprawdzę te mosty i ewentualnie wymienię tylny na jakąś uzywke
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
No faktycznie przesada bo trochę zaokrągliłem w górę ,zaczynają się taniej.
Ciekawe że ktoś miał taki problem z odkręceniem wału że go odciął palnikiem
Ciekawe że ktoś miał taki problem z odkręceniem wału że go odciął palnikiem
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Bywalec
- Posty: 27
- Rejestracja: 26 gru 2021, 20:13
- Skąd: Jarocin
- Samochód: Vw touareg
Pytanko w którym miejscu na tylnym i przednim moscie są wybite jakieś numery bo tylni mam cały zakonserwowany jakąś mazią ala baranek nie wiem po co a z przodu też nie widzę. Chodzi mi jak się położę pod autem to gdzie mniej więcej ich szukać jeśli w ogóle są widoczne od spodu a nie wybite gdzieś na górze.