łożysko, podpora wału czy przedni most?
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
łożysko, podpora wału czy przedni most?
Witam.
Nowy problem mam.
Po przejechaniu ok. 100 km po zatrzymaniu się na tankowanie usłyszałem szum. wcześniej tego nie było. Im szybciej tym głośniejszy.
Wydaje mi się , że z prawej strony/przód.
Wcześniej (dużo wcześniej, właściwie odkąd posiadam samochód) zauważyłem, że przy prędkości między 120 a 140 drgania a właściwie odgłosy (takie jakby buczenie z delikatnym chrobotem) z przedniej części samochodu, które ustają powyżej 140 km/h. Kierownicą nie szarpie. Olej w mostach wymieniony, a wg dokumentacji i po wyglądzie mostu to był wymieniany jeszcze w Szwajcarii.
To zjawisko jest to od początku jak posiadam samochód (buczenie i chrobot między 120-140).
A jakiś czas temu zauważyłem i nie udało mi się zdiagnozować, że przy przyspieszaniu są dziwne drgania (jakby przerywania - terkotania), gdy odpuszczę gaz i delikatnie przyspieszam to prawie nie wyczuwalne, które ustają wraz ze wzrostem prędkości.
Przerywanie i delikatne szarpanie przy przyspieszaniu doszło później.
Niezależnie od powyższego przy przyspieszaniu jest też odgłos jakby ząbkowała opona prawa przednia, a przy ciasnych skrętach ok 90 stopni przy minimalnej prędkości uczucie na kierownicy i odgłos jakby przeskakiwała w bok opona. Wtedy czasami czuć i nie jest to za każdym razem, szarpnięcie na kierownicy z dziwnym przeciągłym odgłosem (buuuub,buuub - jakoś tak )
Maglownica to raczej nie bo jest po regeneracji w zeszłym roku a poszarpywania i buczenie były przed.
pomóżcie od czego zacząć
czy może to być łożysko w kole (tak gwałtownie to chyba by nie wysiadło)
czy podpora (szarpie przy przyspieszaniu) czy jednak most.
Jak zdiagnozować te usterki?
Sorry za długi tekst ale chciałem jak najdokładniej opisać a nie wiem w co ręce włożyć
Nowy problem mam.
Po przejechaniu ok. 100 km po zatrzymaniu się na tankowanie usłyszałem szum. wcześniej tego nie było. Im szybciej tym głośniejszy.
Wydaje mi się , że z prawej strony/przód.
Wcześniej (dużo wcześniej, właściwie odkąd posiadam samochód) zauważyłem, że przy prędkości między 120 a 140 drgania a właściwie odgłosy (takie jakby buczenie z delikatnym chrobotem) z przedniej części samochodu, które ustają powyżej 140 km/h. Kierownicą nie szarpie. Olej w mostach wymieniony, a wg dokumentacji i po wyglądzie mostu to był wymieniany jeszcze w Szwajcarii.
To zjawisko jest to od początku jak posiadam samochód (buczenie i chrobot między 120-140).
A jakiś czas temu zauważyłem i nie udało mi się zdiagnozować, że przy przyspieszaniu są dziwne drgania (jakby przerywania - terkotania), gdy odpuszczę gaz i delikatnie przyspieszam to prawie nie wyczuwalne, które ustają wraz ze wzrostem prędkości.
Przerywanie i delikatne szarpanie przy przyspieszaniu doszło później.
Niezależnie od powyższego przy przyspieszaniu jest też odgłos jakby ząbkowała opona prawa przednia, a przy ciasnych skrętach ok 90 stopni przy minimalnej prędkości uczucie na kierownicy i odgłos jakby przeskakiwała w bok opona. Wtedy czasami czuć i nie jest to za każdym razem, szarpnięcie na kierownicy z dziwnym przeciągłym odgłosem (buuuub,buuub - jakoś tak )
Maglownica to raczej nie bo jest po regeneracji w zeszłym roku a poszarpywania i buczenie były przed.
pomóżcie od czego zacząć
czy może to być łożysko w kole (tak gwałtownie to chyba by nie wysiadło)
czy podpora (szarpie przy przyspieszaniu) czy jednak most.
Jak zdiagnozować te usterki?
Sorry za długi tekst ale chciałem jak najdokładniej opisać a nie wiem w co ręce włożyć
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Odłącz wtyczkę silnika na skrzyni rozdzielczej i się przejedz czy będzie zmiana.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
a jakiej zmiany się spodziewać?
a i jeszcze mi się przypomniało, że miałem kune pod maska bo świeżo zgryzione wytłumienie maski.
a i jeszcze mi się przypomniało, że miałem kune pod maska bo świeżo zgryzione wytłumienie maski.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Brak tych hałasów przy skręcaniu, podejrzewam spinanie napędu na sztywno co jest charakterystyczna usterką.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
i jeszcze mi się przypomniało, ze mnie delikatnie ściąga na prawo. Zbieżność ustawiałem i nic
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
czyli wypiąć zasilanie skrzynki i przy skręcaniu nie powinna opona uciekać/przeskakiwać? czy powinna?
-
- Pasjonat
- Posty: 486
- Rejestracja: 13 sie 2019, 16:09
- Skąd: Wrocław
- Samochód: VW Touareg I FL 3.0 TDI
Zaintrygował mnie ten temat bo mam problem z lekkim uciekaniem auta w prawo, mimo prawidłowej zbieżności.
Jakiego rodzaju jest to hałas? Stłumione buczenie? Jakby coś z oponami?
@Vreshcor gdzie szukać owej wtyczki? Jeśli uciekanie auta w prawo jest objawem tej usterki to i u siebie sprawdzę.
Jakiego rodzaju jest to hałas? Stłumione buczenie? Jakby coś z oponami?
@Vreshcor gdzie szukać owej wtyczki? Jeśli uciekanie auta w prawo jest objawem tej usterki to i u siebie sprawdzę.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
lekko stłumione i mam wrażenie że lekkie mrowienie na kierownicy ale to przy 120-140 km/h (słychać z przodu pod spodem)
A przy przyspieszaniu od zera przerywane szarpanie (tak na moje ucho to gdzieś pod spodem)
i jeszcze jakby ząbkowanie opony (takie głuche terkotanie jakby właśnie guma po prawej stronie z przodu)
no i ściąga delikatnie na prawo
Jak diagnozować, żeby wykluczać po kolei usterki? od czego zacząć?
czy po odłączeniu skrzynki przekładniowej ruszać szybko czy wolno i jak się rozpędzać i do jakiej prędkości, żeby cos bardziej nie rozwalić
pozdro
A przy przyspieszaniu od zera przerywane szarpanie (tak na moje ucho to gdzieś pod spodem)
i jeszcze jakby ząbkowanie opony (takie głuche terkotanie jakby właśnie guma po prawej stronie z przodu)
no i ściąga delikatnie na prawo
Jak diagnozować, żeby wykluczać po kolei usterki? od czego zacząć?
czy po odłączeniu skrzynki przekładniowej ruszać szybko czy wolno i jak się rozpędzać i do jakiej prędkości, żeby cos bardziej nie rozwalić
pozdro
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1655
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Normalnie ruszac i jeździć nic sie od wylaczenia tego mechanizmu nie rozwali.
Wg zębatek podział momentu jest 62:38 a dodatkowe 12% na przod uzyskuje sie przez zacisk tarczek tym silniczkiem. Wtedy jest 50:50. Czasem silnilk spina to za mocno i wtedy przy manewrowaniu na placu koła jakby przeskakuja. W czasie jazdy na wprost nie testowalem ale latwo to wykluczyć odpinajac wtyczkę silniczka lub bezpiecznik modułu.
Wg zębatek podział momentu jest 62:38 a dodatkowe 12% na przod uzyskuje sie przez zacisk tarczek tym silniczkiem. Wtedy jest 50:50. Czasem silnilk spina to za mocno i wtedy przy manewrowaniu na placu koła jakby przeskakuja. W czasie jazdy na wprost nie testowalem ale latwo to wykluczyć odpinajac wtyczkę silniczka lub bezpiecznik modułu.
Better is enemy of good.
-
- Lekko uzależniony
- Posty: 96
- Rejestracja: 22 lis 2019, 9:58
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg 4,2 AXQ
dziękuje jutro odepnę
a co do ściągania może tu jest pies pogrzebany?
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=5991.0
a co do ściągania może tu jest pies pogrzebany?
https://vw-clubpolska.pl/index.php?topic=5991.0