Strona 1 z 1

Nie działające przełączanie napędów

: 08 mar 2020, 21:06
autor: Radek
Witam wszystkich, mój problem jest taki, że kupiłem pierwsze auto z napędem 4x4 i dopiero po zakupie stwierdziłem że nie mogę przełączyć ani na high ani na low. Cały czas bez względu na to jak ustawie pokrętło wyświetla mi się to trzecie ustawienie, pytanie czy mogę tak jeździć? Kolejna rzecz to od czwartego biegu słyszę jak by obcieranie nie ciągle tylko tak jak by coś przy obrocie w którymś momencie się tarło. Za wszelkie podpowiedzi będę bardzo wdzięczny
Pozdrawiam wszystkich

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 08 mar 2020, 21:36
autor: Radek
Acha przypomniało mi się jeszcze, że tego szurania nie słychać nawet przy dużej prędkości jak wrzucę na luz, albo przynajmniej przytrzymam sprzęgło.

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 08 mar 2020, 22:02
autor: Vreshcor
To jest stały napęd 4x4 trudno nam zgadnąć na czym jeździsz ale jeśli na blokadzie centralnego to spalisz tarczki . W reduktor jest wkręcony taki silnik sterujący i , zazwyczaj jak jest problem z napędem to.wlasnie.ten silnik.

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 09 mar 2020, 12:33
autor: Radek
Tak, to jest chyba ta blokada załączona na stałe. Pokazują mi się na wyświetlaczu dwie osie na przemian z kluczem i teraz następne pytanie czy ten silniczek mogę kupić pierwszy lepszy do Touarega 2.5 czy muszę go wyjąć i kupować po numerze czesci?

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 09 mar 2020, 15:16
autor: Vreshcor
Od dowolnej wersji silnikowej. Im.wyzsza litera na końcu tym.lepiej.

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 09 mar 2020, 16:23
autor: Radek
Dzięki za pomoc, biorę się za poszukiwania

Re: Nie działające przełączanie napędów

: 10 mar 2020, 20:33
autor: go-v10-go
Hola hola. Kolego. Napędy wpadają ci w błędy są trzy a nawet cztery powody.
1.korodująca wiązać instalacji pod fotelem pasażera z modółu do śilniczka reduktora.
2.silniczek reduktora
3.sterownik automatycznej skrzyni biegów.
W pierwszej kolejności wdrap się pod reduktor i odłączyć na chwilę kostkę która idzie do śilniczka reduktora jeśli błąd zgaśnie na jakiś czas to najprawdopodobniej silniczek jest dobry pozostaje sprawdzić wiązkę instalacji i następnie zając się sterownikiem ale to już odpowiedni warsztat.