Prośba o pomoc - przedni most?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 mar 2022, 22:44
- Skąd: Kraków
- Samochód: AXQ
Prośba o pomoc - przedni most?
Cześć Wszystkim!
Kupiłem dopiero co auto z usterką, objawy są następujące:
- przy ruszaniu słychać stuknięcie- im mocniej skręcone koła tym głośniejszy odgłos
- przy naprzemiennym dodawaniu i ujmowaniu gazu też słychać delikatne puknięcie
- obaj z mechanikiem jesteśmy zgodni, że odgłos dochodzi z przodu, z prawej strony
- półośki, w miejscach, gdzie "wchodzą" do mostu mają luz góra/dół (prawa większy niż lewa) i słychać metaliczny dźwięk ruszając nimi
- mechanik twierdzi, że to na 99% przedni most (sprawdził cały układ przeniesienia napędu i nic innego nie wzbudziło jego podejrzeń)
Moje pytania/prośby do forumowiczów:
- czy poprawnie łączę kropki i te objawy wskazują na uszkodzony przedni dyfer?
- czy kupując inny, używany dyfer, da się sprawdzić jego stan?
- czy zamiast kupować drugi dyfer lepiej naprawiać/regenerować stary?
- z jakimi kosztami muszę się liczyć przy regeneracji (na jakich kwotach kończą się uczciwe ceny a od jakich zaczyna przegięcie)?
- znacie/możecie polecić jakiś warsztat, który wykona taką usługę, tak do 150km od Krakowa?
Dzięki z góry za pomoc w temacie.
Kupiłem dopiero co auto z usterką, objawy są następujące:
- przy ruszaniu słychać stuknięcie- im mocniej skręcone koła tym głośniejszy odgłos
- przy naprzemiennym dodawaniu i ujmowaniu gazu też słychać delikatne puknięcie
- obaj z mechanikiem jesteśmy zgodni, że odgłos dochodzi z przodu, z prawej strony
- półośki, w miejscach, gdzie "wchodzą" do mostu mają luz góra/dół (prawa większy niż lewa) i słychać metaliczny dźwięk ruszając nimi
- mechanik twierdzi, że to na 99% przedni most (sprawdził cały układ przeniesienia napędu i nic innego nie wzbudziło jego podejrzeń)
Moje pytania/prośby do forumowiczów:
- czy poprawnie łączę kropki i te objawy wskazują na uszkodzony przedni dyfer?
- czy kupując inny, używany dyfer, da się sprawdzić jego stan?
- czy zamiast kupować drugi dyfer lepiej naprawiać/regenerować stary?
- z jakimi kosztami muszę się liczyć przy regeneracji (na jakich kwotach kończą się uczciwe ceny a od jakich zaczyna przegięcie)?
- znacie/możecie polecić jakiś warsztat, który wykona taką usługę, tak do 150km od Krakowa?
Dzięki z góry za pomoc w temacie.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Półośki nie wchodzą do mostu. Są tam przeguby wewnętrzne przykręcone do kielicha i on dopiero wchodzi w most a konkretnie mechanizm różnicowy.
Więc proponuję wrócić na podnośnik i dokładnie się przyjrzeć w którym elemencie są luzy kręcąc kołem.
Więc proponuję wrócić na podnośnik i dokładnie się przyjrzeć w którym elemencie są luzy kręcąc kołem.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 mar 2022, 22:44
- Skąd: Kraków
- Samochód: AXQ
Może nieprecyzyjnie się wyraziłem (nie jestem mechanikiem), wygląda to tak:
Mam jeszcze jedno pytanie: Jak po nr VIN mogę się dowiedzieć, jaki dokładnie mam dyfer? Znalazłem drugi, używany, ale chciałbym być pewny, że ma takie samo przełożenie. Znalazłem na swoim od dołu 2 numery, ale po wrzuceniu ich w wyszukiwarkę, wypluwa masę dyfrów o tym samym numerze, ale do różnych wersji silnikowych, więc raczej nie tędy droga. Po którym numerze na dyfrze (tym, który chcę kupić, zdemontowanym) będę wiedział, czy będzie pasował do mojego auta?
Dzięki z góry za wskazówki.
Mam jeszcze jedno pytanie: Jak po nr VIN mogę się dowiedzieć, jaki dokładnie mam dyfer? Znalazłem drugi, używany, ale chciałbym być pewny, że ma takie samo przełożenie. Znalazłem na swoim od dołu 2 numery, ale po wrzuceniu ich w wyszukiwarkę, wypluwa masę dyfrów o tym samym numerze, ale do różnych wersji silnikowych, więc raczej nie tędy droga. Po którym numerze na dyfrze (tym, który chcę kupić, zdemontowanym) będę wiedział, czy będzie pasował do mojego auta?
Dzięki z góry za wskazówki.
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
4.2... ciężki temat z mostem bo krótkie przełożenie i od niczego innego nie pasuje.
Na obudowie mostu jest naniesiony numer laserem lub elektroiskrowo i kończy się trzyliterowym symbolem. Tego musisz szukać.
Na forum jest rozpiska symbol ->przełożenie.
viewtopic.php?p=4677#p4677
Przykład oznaczenia ( HMK)
Na obudowie mostu jest naniesiony numer laserem lub elektroiskrowo i kończy się trzyliterowym symbolem. Tego musisz szukać.
Na forum jest rozpiska symbol ->przełożenie.
viewtopic.php?p=4677#p4677
Przykład oznaczenia ( HMK)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Better is enemy of good.
-
- Pasjonat
- Posty: 266
- Rejestracja: 26 maja 2019, 22:29
- Skąd: Warszawa
- Samochód: Touareg `05r 3,0 TDI 226 KM automat pneumatyka
Zapytam "na chłopski rozum": Nie da się policzyć przełożenia kręcąc wałkiem atakującym i liczyć ilości obrotów wypustów półosi ?
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 mar 2022, 22:44
- Skąd: Kraków
- Samochód: AXQ
Dzięki Wam bardzo za wskazówki.
Niestety, to oznaczenie jest od góry, więc chyba go nie zobaczę, zanim nie zdemontuję dyfra, zgadza się?
Znalazłem w necie dyfer GMN i chciałbym się w miarę szybko dowiedzieć, czy podejdzie do mojego auta. Niestety, na zdemontowanie mojego muszę jeszcze poczekać.
Chciałem się dziś dowiedzieć w salonie VW, jaki mam zamontowany, ale niestety, mało kompetentny lub złośliwy pracownik podał mi 3 oznaczenia, niestety dotyczył skrzyń biegów a nie dyfrów, więc nie
przybliżyło mnie to do celu.
Udziela się na tym forum ktoś, kto pracuje w VW i może sprawdzić po VIN?
Czy odgłosy i luzy na moim filmiku wskazują na uszkodzone łożyska czy też można coś więcej wywnioskować?
Warto w ogóle szukać drugiego dyfra, czy lepiej zająć się wymianą łożysk/regeneracją mojego?
Co do wyliczenia przełożenia z ilości obrotów, to oczywiście, jest to możliwe, ale trzeba mieć zdemontowany dyfer
Pozdrawiam wszystkich!
Niestety, to oznaczenie jest od góry, więc chyba go nie zobaczę, zanim nie zdemontuję dyfra, zgadza się?
Znalazłem w necie dyfer GMN i chciałbym się w miarę szybko dowiedzieć, czy podejdzie do mojego auta. Niestety, na zdemontowanie mojego muszę jeszcze poczekać.
Chciałem się dziś dowiedzieć w salonie VW, jaki mam zamontowany, ale niestety, mało kompetentny lub złośliwy pracownik podał mi 3 oznaczenia, niestety dotyczył skrzyń biegów a nie dyfrów, więc nie
przybliżyło mnie to do celu.
Udziela się na tym forum ktoś, kto pracuje w VW i może sprawdzić po VIN?
Czy odgłosy i luzy na moim filmiku wskazują na uszkodzone łożyska czy też można coś więcej wywnioskować?
Warto w ogóle szukać drugiego dyfra, czy lepiej zająć się wymianą łożysk/regeneracją mojego?
Co do wyliczenia przełożenia z ilości obrotów, to oczywiście, jest to możliwe, ale trzeba mieć zdemontowany dyfer
Pozdrawiam wszystkich!
- Vreshcor
- Weteran
- Posty: 1683
- Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
- Skąd: Wroclove
- Samochód: Touareg, 3.0TDI
Ja p....e,. jak od góry? To jest zaraz obok korka spustowego i bardzo prawdopodobne że oznaczenie GMN czyli 41:9 i duża flansze.
Bez problemu to się daje przeczytać po zdjeciu osłony.
Przełożenie można policzyć wrzucając na luz ,kręcąc 1 podniesionym kołem i licząc obroty wału. 9 obrotów kołem to 20wału. Tylko po co jak wszystko wiadomo z tabeli.
Most ci nie wyje? To nie łożyska tylko zmielone coś w środku mechanizmu różnicowego.
Bez problemu to się daje przeczytać po zdjeciu osłony.
Przełożenie można policzyć wrzucając na luz ,kręcąc 1 podniesionym kołem i licząc obroty wału. 9 obrotów kołem to 20wału. Tylko po co jak wszystko wiadomo z tabeli.
Most ci nie wyje? To nie łożyska tylko zmielone coś w środku mechanizmu różnicowego.
Better is enemy of good.
-
- Nowicjusz
- Posty: 7
- Rejestracja: 08 mar 2022, 22:44
- Skąd: Kraków
- Samochód: AXQ
Dzięki za odpowiedź. Niestety nie znalazłem u mnie tego graweru, dlatego myślałem, że jest gdzieś od góry. Sprawdzę, jak już będę miał auto z powrotem. Póki co odstawiłem na legalizację butli LPG, więc odbiorę za tydzień. Wczoraj byłem po ten drugi dyfer, leży już u mechanika.
Da się jakoś sprawdzić czy wyciągnięty most jest w porządku?
Jak chodzi o wycie, to jest taki delikatny dźwięk, coś na pograniczu szumu opon, nie jest to jednoznaczne dla mnie, pojawia się od ok. 70-80km/h. Poza tym tylko odgłos metalicznego stuku, najgłośniejszy przy gwałtownym ruszeniu z miejsca na skręconych kołach, ale również przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy na wprost, odgłos jakby coś się przemieszczało i delikatne puknięcie, właśnie jakby był luz i jedna metalowa cześć poruszała się wewnątrz drugiej. Mam nadzieję, że trafię z znaczeniem dyfra oraz, że ten zakupiony będzie sprawny. Jak poszperałem w necie to właśnie GMN wydał mi się najbezpieczniejszym wyborem. A że akurat gość wystawił ogłoszenie, był dość blisko i cena dobra to zaryzykowałem.
Pozdrowienia i miłego weekendu wszystkim!
Da się jakoś sprawdzić czy wyciągnięty most jest w porządku?
Jak chodzi o wycie, to jest taki delikatny dźwięk, coś na pograniczu szumu opon, nie jest to jednoznaczne dla mnie, pojawia się od ok. 70-80km/h. Poza tym tylko odgłos metalicznego stuku, najgłośniejszy przy gwałtownym ruszeniu z miejsca na skręconych kołach, ale również przy dodawaniu i odpuszczaniu gazu podczas jazdy na wprost, odgłos jakby coś się przemieszczało i delikatne puknięcie, właśnie jakby był luz i jedna metalowa cześć poruszała się wewnątrz drugiej. Mam nadzieję, że trafię z znaczeniem dyfra oraz, że ten zakupiony będzie sprawny. Jak poszperałem w necie to właśnie GMN wydał mi się najbezpieczniejszym wyborem. A że akurat gość wystawił ogłoszenie, był dość blisko i cena dobra to zaryzykowałem.
Pozdrowienia i miłego weekendu wszystkim!